Satış müdürü seçerken nelere dikkat etmeli...

Bir şirkette en zor doldurulan pozisyonlardan bir tanesi pazarlama ve satış müdürlüğüdür. Şirketler için kritik olan bu pozisyona uygun olmayan özellikte birisinin seçilmesi durumunda bunun sonuçları direkt olarak şirketin gelirlerine yansıyacaktır ve şirketler bunu asla tolere edemez.

Düşük nitelikli bir satış müdürü yaratacağı enerji ve zaman kaybının yanı sıra...
- Yanlış kararlar ve tutumlarla sahada çalışan satış temsilcilerinin moral ve motivasyonunu bozar,
- Ulaşılamayacak hayali hedefler koyar,
- Ayrıntılara takılır, kırtasiyeyi artırır
- Ekibin yüksek ciro yapan yıldız oyuncularını işten soğutur ve kaçırtır.
Yıldız oyuncuların şirketten ayrılması demek beraberlerinde sahip oldukları müşteri portföyünü de götürmeleri demektir.

NASIL OLMALI?
Peki iyi bir satış yöneticisi nasıl olmalı? İşte size bir kaç öneri...
Öğretme yeteneği: Mesleğe yeni başlayan veya acemi çalışanları eğitebilmeli, şirketin satış ekibine yeni elemanlar kazandırabilmeli. Her eğitimcinin sahip olması gereken sabra sahip olmalı.
Empati: İyi bir satış müdürü sahada çalışan insanların neler hissettiğini ve olaylar karşısında nasıl reaksiyon göstereceklerini anlayabilmeli, kendini onların yerine koyabilmelidir. Satış işinde olanlar bazen son derece duygusal ve kırılgan olabilir. Duyarsız bir yönetici başarısız olacaktır.
Ego kontrolü: Satış işinde güçlü bir egoya sahip olmak gerekir ancak yöneticinin egosu takımın egosundan yüksek olmamalıdır.
İletişim becerileri: Her işte olduğu gibi iletişim burada da önemli. Yönetici takıma liderlik edebilmeli onlara yol göstermeli ve diğer departmanlarla uyumla çalışmalarını sağlayabilmeli.
İlişki kurma becerisi: Şirketin iç veya dış müşterileri ile uzun vadeli ilişkiler kurabilmeli.
Analitik düşünme becerisi: Yönetici karmaşık durumlarda en doğru kararı verebilmeli, zor geçecek telefon görüşmelerini rahatlıkla yapabilmeli.
Ancak takım başarılı olursa kendisinin de başarılı olabileceğine inanmalı. Satış temsilcilerine kazanmaları için yardım etmekten mutluluk duymalı.
Baskıya dayanabilmeli: Şirket içindeki pekçok yöneticiye kıyasla satış yöneticisi daha fazla baskı ve stres altındadır. Bununla baş edebilmelidir. Sürekli öğrenme arayışında olmalı.
Son olarak şirketlerde sıkça yapılan bir hata satış departmanındaki en başarılı satışçıyı müdür yapmaktır. Başarılı satışçılar genelde egoları yüksek, sabırsız ve takım oyununa da yatkın değildir. Bu tür özelliklerle iyi bir satısçı olunabilir ama yönetici olunmaz.
Bu konu ilginizi çektiyse size hemen bir başucu kitabı önerebilirim. Uzun yıllar Amerika'daki Silikon Vadisi ve Wall Street'te satış ve pazarlama eğitimleri vermiş olan John Bradley Jackson'ın son eseri "İlk, En İyi veya Farklı: Her Girişimcinin Niş Pazarlama Hakkında Bilmesi Gerekenler" size farklı açılımlar sunabilir.

İyilikle kalın

  
6261 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Üyelik Girişi
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam63
Toplam Ziyaret223434